Regulamin ośrodka wypoczynkowego „Noclegi Beskidia”
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z usług Ośrodka Wypoczynkowego „Noclegi Beskidia” znajdującego się w Roczynach, ul. Bielska 166, +48 607 831 032, kontakt@beskidia.com.pl, (dalej: „Ośrodek”) oraz zasady przebywania na jego terenie. Firmą prowadzącą ośrodek jest Axpal Sp. z o.o. Sp. Kom.
- Wstęp na teren Ośrodka oznacza akceptację postanowień niniejszego regulaminu. Każda osoba, która zdecydowała się na skorzystanie z usług Ośrodka na mocy zawartej przez nią lub osobę działającą w jej imieniu umowy (dalej: „Gość”) zobowiązana jest zaakceptować niniejszy regulamin.
- Goście zobowiązani są do przestrzegania regulaminu oraz do stosowania się do poleceń personelu.
- Regulamin ma na celu zapewnienie spokoju, bezpieczeństwa i komfortu wypoczynku wszystkich gości.
II. ZAMELDOWANIE I POBYT
- Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 14:00, a kończy o godzinie 12:00 następnego dnia.
- Goście mają możliwość zameldowania się w recepcji w godzinach od 14:00 do 20:00, okazując ważny dokument tożsamości.
- Wymeldowanie Gościa następuje do godziny 12:00 w ostatnim dniu pobytu w Ośrodku. W razie opóźnienia w wymeldowaniu, Gość jest zobowiązany zapłacić Ośrodkowi kwotę 50 zł za każdą dodatkową godzinę.
- Opłata za pobyt pobierana jest w momencie zameldowania, zgodnie ze złożonym przez Gościa zamówieniem. Zmiany warunków pobytu mogą być zrealizowane na wniosek Gościa złożony najpóźniej w momencie zameldowania, o ile Ośrodek wyrazi na to zgodę.
- Ośrodek nie zwraca kosztów za wcześniejsze zakończenie pobytu z przyczyn niezależnych od Ośrodka.
- Goście nie mogą przekazywać swojego pokoju ani miejsca noclegowego osobom trzecim bez zgody Ośrodka.
III. ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
- Goście zobowiązani są do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych. Zabrania się używania otwartego ognia w pokojach oraz na terenie Ośrodka.
- Na terenie Ośrodka obowiązuje cisza nocna od godziny 22:00 do godziny 7:00.
- Dzieci do 13 roku życia przebywające na terenie Ośrodka powinny znajdować się pod stałą opieką dorosłych.
- W przypadku zauważenia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu, Goście powinni niezwłocznie powiadomić recepcję lub właściwe służby.
IV. KORZYSTANIE Z INFRASTRUKTURY
- Goście mogą korzystać z infrastruktury Ośrodka wyłącznie w godzinach otwarcia i zgodnie z regulaminami poszczególnych obiektów oraz niniejszym regulaminem.
- Goście mają możliwość korzystania ze strzeżonego parkingu, który jest dostępny dla klientów 24 godziny na dobę.
- Korzystanie z klimatyzowanej sali zabaw dostępnej w obiekcie jest możliwe jedynie w przypadku dzieci do 12 roku życia i wyłącznie w godzinach od 8:00 do 21:00.
- Goście mają możliwość korzystania ze wspólnej kuchni. Każdy Gość jest zobowiązany do pozostawienia kuchni w takim samym stanie, w jakim zastał ją przed rozpoczęciem korzystania. W innym przypadku Gość może zostać obciążony kosztami przywrócenia kuchni do stanu wymaganego.
- Za zniszczenia mienia Ośrodka powstałe z winy Gości odpowiadają oni na zasadach ogólnych określonych w Kodeksie Cywilnym. Koszty naprawy zostaną naliczone do rachunku Gościa z tytułu pobytu w Ośrodku.
- Zabrania się przenoszenia wyposażenia z pokoi do innych części Ośrodka oraz wynoszenia go poza teren Ośrodka. To samo tyczy się wyposażenia wspólnej kuchni dostępnej dla Gości.
V. ZASADY UTRZYMANIA PORZĄDKU
- Goście zobowiązani są do utrzymywania porządku w pokojach oraz na terenie Ośrodka.
- Odpady należy wyrzucać do przeznaczonych w tym celu pojemników, w szczególności, jeżeli chodzi o segregowanie odpadów różnego rodzaju.
- Goście mają możliwość zamówienia dodatkowego sprzątania pokoju na recepcji. Koszt dodatkowego sprzątania oraz termin jego wykonania zostanie określony każdorazowo po zapytaniu Gościa.
- Na terenie Ośrodka obowiązuje zakaz palenia tytoniu oraz korzystania z waporyzatorów w pomieszczeniach zamkniętych i półotwartych. Palenie oraz korzystanie z waporyzatorów dozwolone jest wyłącznie w wyznaczonych miejscach na zewnątrz.
VI. ZWIERZĘTA
- Pobyt zwierząt domowych w Ośrodku możliwy jest tylko po wcześniejszym uzgodnieniu z recepcją i wyrażeniu zgody przez osobę działającą w imieniu Ośrodka.
- Właściciele zwierząt zobowiązani są do zapewnienia bezpieczeństwa i czystości oraz przestrzegania przepisów sanitarnych.
- W razie wywołania szkód w majątku Ośrodka przez zwierzęta należące do Gościa, jest on zobowiązany naprawić wywołaną szkodę. Koszty naprawienia szkody zostaną doliczone do rachunku Gościa.
VII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i urazy powstałe w wyniku nieprzestrzegania regulaminu przez Gości.
- Goście odpowiadają za szkody wyrządzone na terenie Ośrodka, zarówno te powstałe z ich winy, jak i z winy osób i rzeczy, za które są odpowiedzialni (np. dzieci, zwierzęta).
- Jeżeli Gość poprzez nieprzestrzeganie niniejszego regulaminu wyrządził szkodę osobie trzeciej przebywającej na terenie Ośrodka, obowiązany jest do jej naprawienia.
- Pokój należy oddać uporządkowany, w stanie do standardowego sprzątania:
brudne naczynia wsadzone do zmywarki i uruchomiona zmywarka,
- śmieci wyniesione do kosza ewentualnie wystawione w workach za drzwi,
- zamknięte wszystkie okna,
- wyłączone wszystkie światła,
- klucz pozostawiony na stole,
- drzwi wejściowe zatrzaśnięte.
VIII. REKLAMACJE
- Wszelkie reklamacje dotyczące pobytu w Ośrodku należy zgłaszać w recepcji w trakcie pobytu lub w terminie do 7 dni od jego zakończenia drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@beskidia.com.pl, chyba że szkoda w majątku Gościa została wykryta później.
- Ośrodek zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 14 dni roboczych od daty jej złożenia.
- Reklamacji nie podlegają m.in. warunki atmosferyczne panujące w miejscowości pobytu, utrudnienia drogowe, problemy komunikacyjne spowodowane przez czynniki zewnętrzne, niezależne od Ośrodka.
IX. DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych zbieranych przez Ośrodek jest Axpal Sp. z o.o. Sp. Kom..
- Administrator zobowiązuje się do ochrony danych osobowych Gościa zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
- Gość samodzielnie decyduje czy chce rozpocząć korzystanie z usług świadczonych przez Administratora. Dane osobowe Gości są zbierane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (realizacja umowy).
- W celu skorzystania z usług Administratora opisanych w Regulaminie wymagane jest podanie przez Gościa danej osobowej jaką jest adres e-mail, imię i nazwisko, numer telefonu, PESEL.
- Gość ponosi pełną odpowiedzialność za poprawność, zakres, kompletność, treść i zgodność z przepisami prawa danych osobowych podawanych Administratorowi.
- Dane osobowe Gości przechowywane są przez Administratora:
- w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata,
- w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
- w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata,
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Podstawy prawne żądania Gościa:
- dostęp do danych – art. 15 RODO,
- sprostowanie danych – art. 16 RODO,
- usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO,
- ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO,
- przeniesienie danych – art. 20 RODO,
- sprzeciw – art. 21 RODO,
- cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
- dostęp do danych – art. 15 RODO,
- W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 8 niniejszego działu, można przesłać stosowną wiadomości e-mail na adres: kontakt@beskidia.pl lub zgłosić żądanie na recepcji.
- Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Dane osobowe Gości są przekazywane dostawcom usług, z których korzysta Administrator przy świadczeniu usług Ośrodka. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
- W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Ośrodek zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Gości łamiących regulamin lub zachowujących się w sposób zagrażający bezpieczeństwu innych osób, a także skrócenia ich pobytu bez zwrotu części zapłaconej ceny z uwagi na niewłaściwe wykonanie swej części zobowiązania w postaci nieprzestrzegania warunków pobytu w Ośrodku.
- Regulamin jest dostępny w recepcji Ośrodka.
- Wszelkie kwestie nieuregulowane w niniejszym regulaminie podlegają przepisom Kodeksu Cywilnego, w szczególności w zakresie umowy zlecenia oraz odpowiedzialności kontraktowej. W przypadku konsumentów obowiązują przyznane im uprawnienia przewidziane w ustawie o prawach konsumenta z 2014 roku.